Аноним

Граф планов обучения: различия между версиями

Материал из WikiGrapp
нет описания правки
Нет описания правки
Нет описания правки
Строка 3: Строка 3:
'''Граф планов обучения (ГПО)''' - [[бесконтурный орграф]], который определяет все возможные планы обучения (последовательность учебных материалов), соответствующие данной цели обучения.
'''Граф планов обучения (ГПО)''' - [[бесконтурный орграф]], который определяет все возможные планы обучения (последовательность учебных материалов), соответствующие данной цели обучения.


To construct the '''LPG''', for each concept of the [[Concepts_Path_Graph|Concepts Path Graph (CPF)]] related learning resources are selected from the Media Space based on the connection between the Domain Concept Ontology and the Resource Description Model. Media Space describes the educational characteristics of the learning resources. Each node in the [[Concepts_Path_Graph|CPF]] is then replaced by the related set of learning resources retrieved from the Media Space. The structure of the learning resources set is directly inherited by the structure of the Media Space.  
Чтобы построить '''граф планов обучения''', для каждого концепта из '''[[графа путей концептов]]''' из медиа пространства выбираются связанные с ним учебные ресурсы, базируюсь на связи между онтологией предметной области и моделью описания ресурсов. Медиа пространство описывает образовательные характеристики учебных материалов. Каждый узел в '''[[графе путей концептов]]''' далее замещается связанным с ним множеством учебных материалов, извлеченным из медиа пространства. Структура множества учебных материалов копирует непосредственно структуру медиа пространства.  


The final graph is the '''Learning Paths Graph'''. Assuming that the Media Space does not contain circular references between learning resources, the '''LPG''' is again a simple [[Directed_acyclic_graph|acyclic directed graph]]. Although this assumption does not directly affect either the design of an Adaptive Educational Hypermedia Systems (AEHS), nor our sequencing methodology, it is necessary for avoiding infinite learning paths.
The final graph is the '''Learning Paths Graph'''. Assuming that the Media Space does not contain circular references between learning resources, the '''LPG''' is again a simple [[Directed_acyclic_graph|acyclic directed graph]]. Although this assumption does not directly affect either the design of an Adaptive Educational Hypermedia Systems (AEHS), nor our sequencing methodology, it is necessary for avoiding infinite learning paths.
68

правок